Sunday, 17 January 2010

Kembali Berkarya

Assalamualaikum,

Setelah sekian lamak kamek dah sik berkarya di dalam blog tok. Sik sedar sudah 6 bulan kamek berada di Kuching setelah kembali dari England. Alhamdulillah kehidupan kinek tok bertambah baik. Senang mata dan hati memandang keduak-duak orang tua tercinta, abang-abang, adik & kakak, anak saudara, buah hati tercinta dan kawan-kawan berada di depan mata setiap hari. Pemandangan yang indah di bumi kenyalang membuatkan kamek merasa lebih 'hidup' dan bersemangat.

Bekerja di tempat baru dengan cara pemikiran orang tempatan molah kamek merasa sedikit kurang selesa. Jika dibandingkan dengan budaya kerja di England, amat jauh sekali kamek lebih selesa di England. Orang tempatan bahasa nya memang beradap dan sopan. Namun di sebalik adap dan sopan ya, ada yang sanggup racun meracun sesama sendirik dari belakang. Sekali kita terkenak, pastinya merasa perit di hati. Silap pertimbangan, perbalahanlah yang akan terjadi. Bak kata pepatah melayu, 'Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak perkataan buruk padahnya'.

Alhamdulillah juak, kamek bersyukur kehadrat Ilahi, kamek sudah mampu membeli kerendaan kamek sendirik dengan hasil titik peluh selamak tok. Honda City, amat selesa & jimat minyak nya.

Insyaallah, kelak kamek sambung lagik pengkisahan hari-hari yang bakal berlalu. Kamek ingin kembali kerkarya walaupun bahasanya agak janggal & sik teratur bunyinya.

3 comments:

daria said...

awww sayang mek..
i love you. keep it up.

sapa buah hati tercinta ya sayang?

msart said...

artikel fakta sejarah yg hebat.

msart said...

artikel fakta sejarah yg hebat.